As part of the Bantuan Keluarga Malaysia (BKM) initiative, you can now use your RM 75 Perlindungan Tenang Voucher (PTV) to redeem any HLA Stackable (1 year coverage term) (For age : 20 - 60 years old) packages below.
Bersamaan dengan inisiatif Bantuan Keluarga Malaysia (BKM), anda kini boleh menggunakan Baucar Perlindungan Tenang (PTV) RM 75 anda untuk menebus mana-mana pakej HLA Stackable (tempoh perlindungan untuk 1 tahun) (Untuk umur : 20 - 60 tahun) di bawah.
Please check your PTV eligibility
Sila semak kelayakan PTV anda
From now till 28 February 2022, we will be rewarding the first 700 customers who successfully sign up for an insurance coverage with PTV with RM10 in Grab Voucher. Details, terms and conditions are available here
Mulai sekarang hingga 28 Februari 2022, kami akan memberi ganjaran kepada 700 pelanggan pertama yang berjaya mendaftar untuk perlindungan insurans dengan PTV sebanyak RM10 dalam Baucar Grab. Butiran, terma dan syarat tersedia di sini
Just follow these simple steps to complete your redemption if you are eligible
Jika anda layak, ikuti langkah mudah ini untuk melengkapkan penebusan anda.
1.png
2.png
3.png
4.png
Step 1 : Select a package
Pilih satu pakej
When purchasing from this website, the premium you pay will include a commission for the intermediary. If you wish to purchase online from a commission-free channel, please click on www.hlatouch.my.
Apabila membeli dari laman web ini, premium yang anda bayar termasuk komisen untuk pengantara. Jika anda ingin membeli daripada saluran bebas komisen, sila klik pada www.hlatouch.my.


Step 2 : Fill in the your details
Sediakan butiran anda

Pre-contractual Duty of Disclosure

Kewajipan Pendedahan Pra-kontrak

Under Paragraph 5 of Schedule 9 of the Financial Services Act 2013, you are required to take reasonable care not to make a misrepresentation to us when answering any question during the application process. In addition, you are also required to take reasonable care to disclose to us any other matter that you know may be relevant to our decision on whether to accept the risk which we are being asked to accept and the rates and terms to be applied. Your duties set out above shall continue until the time the Policy contract is entered into, varied or renewed.
Di bawah Perenggan 5 Jadual 9 Akta Perkhidmatan Kewangan 2013, anda dikehendaki mengambil langkah yang munasabah untuk tidak membuat salah nyata kepada kami semasa menjawab sebarang soalan semasa proses permohonan. Di samping itu, anda juga dikehendaki mengambil perhatian yang munasabah untuk mendedahkan kepada kami apa-apa perkara lain yang anda tahu mungkin berkaitan dengan keputusan kami sama ada untuk menerima risiko yang kami diminta terima dan kadar serta terma yang akan digunakan. Tugas anda yang dinyatakan di atas akan diteruskan sehingga masa kontrak Polisi dimeterai, diubah atau diperbaharui.
I am a Malaysian citizen and confirm that I am not a "U.S. Person" and do not meet the criteria of "Non-US Person with Indicia" .I have also read, understood and agree to Hong Leong Assurance's Terms of Use and Notice on Personal Data.
Saya seorang warganegara Malaysia dan mengesahkan bahawa saya bukan seorang "Warga A.S" dan tidak memenuhi kriteria "Warga Bukan A.S dengan Indicia". Saya juga telah membaca, memahami dan bersetuju dengan Syarat Penggunaan & Notis Peribadi Hong Leong Assurance.

Please answer all questions accurately.

Sila menjawab semua soalan dengan tepat.

Do you have any or have an application or an insurance coverage declined, postponed, rated up or accepted on special terms, or any other conditions which may influence or affect the consideration regarding policy acceptance?
Adakah anda mempunyai atau permohonan atau perlindungan insurans ditolak, ditangguhkan, dinilai atau diterima atas terma khas, atau sebarang syarat lain yang boleh mempengaruhi atau menjejaskan pertimbangan berkenaan penerimaan polisi?

You are required to carefully read and answer the following questions to complete your purchase.

Anda diminta baca soalan-soalan yang berikut secare teliti untuk lengkapkan pembelian

  1. Are you aware that the product provides coverage/pays out benefits on the following?

    Adakah anda sedar bahawa produk tersebut menyediakan perlindungan/membayar faedah pada perkara berikut?

    • For death, accidental death, or accidental TPD, whichever is earlier.
    • Untuk kematian, kematian akibat kemalangan atau TPD akibat kemalangan, yang mana lebih awal.
    • For accidental daily hospitalisation income
    • Untuk pendapatan kemasukan hospital harian secara akibat kemalangan.

    If you are unsure, click here for more information.

    Jika anda tidak pasti, klik di sini untuk mendapatkan maklumat lanjut.

    Yes
     / 
    Ya
  2. Are you aware that the product does not provide coverage/pay out benefits on the following?

    Adakah anda sedar bahawa produk tersebut tidak memberikan perlindungan/membayar faedah pada perkara berikut?

    • For death caused by suicide within the first 12 months;
    • Untuk kematian yang disebabkan oleh bunuh diri dalam tempoh 12 bulan pertama;
    • For TPD caused by flying or taking part in any aerial activities except where traveling in an aircraft as a fare-paying passenger and not as aircrew nor for the purpose of any trade or technical operation in or on the aircraft;
    • Untuk TPD yang disebabkan oleh penerbangan atau mengambil bahagian dalam mana-mana aktiviti udara kecuali dalam perjalanan dalam pesawat sebagai penumpang yang membayar tambang dan bukan sebagai anak kapal atau untuk tujuan sebarang perdagangan atau operasi teknikal di dalam atau di dalam pesawat;
    • For TPD caused by self-inflicted Injury, suicide or attempted suicide, provoked murder or assault or being under the influence of drugs/ narcotics/ alcohol of any kind.
    • Untuk TPD yang disebabkan oleh Kecederaan yang dilakukan oleh diri sendiri, bunuh diri atau percubaan membunuh diri, pembunuhan atau serangan yang diprovokasi atau berada di bawah pengaruh dadah/narkotik/alkohol dalam apa jua bentuk.

    If you are unsure, and for more details on exclusions, terms and conditions, click here.

    Jika anda tidak pasti, dan untuk butiran lanjut tentang pengecualian, terma dan syarat, klik di sini.

    Yes
     / 
    Ya
  3. Are you aware that:

    Adakah anda sedar bahawa:

    • If you change your mind, you have 15 days to return the policy after the date it has been delivered to you and you can reuse your PTV voucher again.
    • Jika anda berubah fikiran, anda mempunyai 15 hari untuk memulangkan polisi selepas tarikh ia dihantar kepada anda dan anda boleh menggunakan semula baucar PTV anda.
    • You can nominate your beneficiaries by clicking here.
    • Anda boleh mencalonkan benefisiari anda dengan mengklik di here.

    To make a claim, please refer to the claims guide. If you wish to access all other product documentation, click here. For any other enquiries, our customer service can be reached at 03-76501288 or customerservice@hla.hongleong.com.my

    Untuk membuat tuntutan, sila rujuk panduan tuntutan. Jika anda ingin mengakses semua dokumentasi produk lain, klik di sini. Untuk sebarang pertanyaan lain, perkhidmatan pelanggan kami boleh dihubungi di 03-76501288 atau customerservice@hla.hongleong.com.my

    Yes
     / 
    Ya

By proceeding, I agree to provide consent for HLA to redeem my Perlindungan Tenang Voucher for this policy application.

Dengan menekan butang di bawah, saya bersetuju untuk memberikan kebenaran kepada HLA untuk menebus Baucar Perlindungan Tenang saya untuk permohonan polisi ini

Please key in the voucher code to redeem

Sila masukkan kod untuk menebus baucar anda

Please key in the referral code (if any)

Sila masukkan kod rujukan (jika ada)